Pressinbjudan 10 februari: LKAB lanserar ny stiftelse

7 februari 2022

LKAB står inför den mest omvälvande omställningen i bolagets 130-åriga historia. Det handlar om den största industriinvesteringen hittills i Sverige, en omställning som skapar unika möjligheter för svensk industri att ta ledningen i en nödvändig global omställning. För att den här omställningen ska bli möjlig krävs kompetens och banbrytande teknikutveckling.

LKAB lanserar nu en stiftelse i syfte att främja kunskapsutveckling och kompetensförsörjning i Norrbotten och med anledning av detta bjuder vi in till en pressträff i Vetenskapens hus i Luleå för att berätta mer om detta och vad det innebär för utvecklingen i regionen.

Medverkande:

Plats
Vetenskapens hus, Luleå, 10 februari klockan 10.30-11.15, föranmälan behövs inte.

Anders Lindberg, presschef LKAB, +46 72 717 8355
Sofia Stridsman, presskontakt Luleå tekniska universitet, +46 920-49 36 29

Kontakt: Anders Lindberg, Presschef LKAB, Tel: 46 (0)980 783 55. E-mail: anders.lindberg@lkab.com

LKAB är en internationell gruv- och mineralkoncern som erbjuder hållbara järnmalms-, mineral- och specialprodukter. Vi leder omställningen av järn- och stålindustrin och vår plan är att utveckla koldioxidfria processer och produkter fram till år 2045. Sedan 1890 har vi utvecklats genom unika innovationer och tekniklösningar och drivs framåt av mer än 4 500 medarbetare i 12 länder. LKAB-koncernen omsatte cirka 34 miljarder kronor år 2020. www.lkab.com