LKAB stöttar det lokala näringslivet

15 april 2020

För att stödja handeln och restaurangerna på LKAB:s verksamhetsorter ger vi alla medarbetare i Malmfälten och Luleå ett presentkort som kan användas hos de lokala småföretagen som drabbas av coronakrisen.

Gåvan har två syften, dels att visa uppskattning för det arbete LKAB:s medarbetare gör varje dag och dels för att stödja de lokala företagen.

I samarbete med bland annat Club Kiruna, Gällivare Handel och Luleå Business Region AB kommer drygt 4 000 presentkort med ett värde på 450 kronor vardera att delas ut.

— Det lokala näringslivet har stor betydelse för våra verksamhetsorter och i dessa tider är det extra viktigt att vi alla tar ansvar och hjälps åt där vi kan, säger Niklas Johansson, kommunikationsdirektör på LKAB.

Liknande insatser planeras även för medarbetare i Stockholm och Narvik.

Niklas Johansson, kommunikationsdirektör LKAB
Telefon: +46 (0) 10-144 52 19
E-post: niklas1.johansson@lkab.com

Kontaktperson: Lina Niia, kommunikatör. Tel: 46 (0) 10 144 23 83. E-post: lina.niia@lkab.com