LKAB:s delårsrapport för tredje kvartalet publiceras 26 oktober

24 oktober 2018

LKAB:s delårsrapport för det tredje kvartalet 2018 publiceras fredagen 26 oktober klockan 08:00 på LKAB:s webbplats.

Rapporten skickas som pressmeddelande och publiceras på lkab.com.

Presskonferens
Välkommen på presskonferens om kvartalsrapport och andra aktuella frågor. Närvarar gör bland andra Jan Moström, LKAB:s vd och koncernchef, Pierre Heeroma, direktör Prospektering, strategi och affärsutveckling och Michael Palo, direktör Division Norra.

Fredag 26 oktober klockan 12:00.
LKAB:s kontor på Jägarskolan i Kiruna, nedre ingången (från Kaserngatan).

Ingen föranmälan krävs.

Välkomna!

LKAB:s vd och koncernchef Jan Moström är tillgänglig för telefonintervjuer från klockan 15:45. Kontakta informationschef Anders Lindberg för att boka tid för intervju.

Kontaktperson: Anders Lindberg, tel: +46 (0)980 783 55. E-post: anders.lindberg@lkab.com

LKAB är en internationell högteknologisk gruv- och mineralkoncern som bryter och förädlar Norrbottens unika järnmalm för den globala stålmarknaden. Hållbarhet är kärnan i vår affärsidé och vår ambition är att vara ett av de mest innovativa, resurseffektiva och ansvarstagande företagen i branschen. Koncernen, som omsatte drygt 23 miljarder kronor 2017 och har cirka 4 100 anställda i 13 länder, rymmer även industrimineraler, borrsystem, tågtransporter, bergtjänster och fastighetsbolag.